Kirándulások erre arra

Mennek a Majmok

Esztergom-Miskolc, 5. nap

2020. július 04. - M.J

Terv: Behozzuk magunkat, Szandaváraljából indulva a Sasbérci kilátón át Bokor és onnan Cserhátszentiván. Kis plusz: anyuék megmutatják Hollókőt.

Apu a kocsival jó sok dolgot hozott, de mi rggelire vajaskenyeret ettünk. Kirándulni csak 9:30-kor tudtunk, mert sok idő odaéerni. A kéken indultunk el, de 3 km után letértünk róla és Sasbérc felé vettük az irányt. A hegy megmászása előtt apa is csatlakozott, mert rég fel akart menni a Sasbércre. Mi azt hittük, hogy földúton fogunk menni, de kiderült, hogy ez nem így volt, egy keskeny betonúton mentünk fel, és később még azt is megtudtuk, hogy ez az út összeköti Szandát és Bokort. Mentünk felfelé a betonon, de rövidítés miatt nem a kacskaringós úton mentünk fel a hegyre, hanem az egyenes, kocsival nem járható földúton.

A Sasbérci kilátóról gyönyörű a kilátás és ha esetleg ködös idő lenne, még azt is megmutatja egy modell bent, hogy mit láthatnál, ha nem lenne köd. Lefelé vettük az irányt, és mivel jó minőségű volt a beton; így apa visszment a kocsihoz és így ment a szálláshoz. 2 óra gyaloglás után leértünk anyával Bokorba, megpihentünk és vártuk, hogy mikor jön majd az apa. Tíz perc várakozás után tovább mentünk és ahogy kiderült apa 2 percel később ért le a településre.

IMG 20200621 115946

Mi továbbra is jelzetlen úton mentünk tovább. Ez a kis út jónak is bizonyult egy ideig, de aztán egy áramos kerítésbe futottunk. Én nagyon könnyedén másztam át alatta, de anyunak már nehezebb volt, ekkor jött az ötlet, hogy a túra bottal felhúzom az áramos kötelet. Ez az ötlet jónak bizonyult és be is vált, egy perc után egy újabb hasonló helyzetben találtuk magunkat, erről fényképp is készült.

IMG 20200621 143945Túljutottunk és 5 perc múlva már a szálláson voltunk. Nem voltunk annyira kifáradva és egy-két kilométerrel könnyíteni akartuk a következő napi adagot, így a Bableves csárdáig még elbaktattunk. Az volt a terv, hogy ott eszünk és aztán Hollókőn körülnézünk, de anyuék azt mondták, hogy Hollókőn eszünk majd valamit.

Hollókőt nagy látványosságnak mondják, és az ófaluja tényleg szép, de annyira a turizmusra építenek, hogy nekem nagyon műnek nézett ki.

Végül a Bableves csárda társintézményében ettünk, juhtúrós sztrapacskát és Jókai bablevest és anyu vett nekem Canada dryt is, nagyon finomak, ajánlom.

További szép napot,IMG 20200623 083531

MJ

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.