Kirándulások erre arra

Mennek a Majmok

Barangolás a Kisalföldön- 105 kilométer Sümegtől Sárváron át az ablánci malomig (II.)

2. nap: Hosszan Hosszúperesztegen át

2021. április 07. - M.J

IMG 20210403 120714 A második napon folytatódott a kirándulásunk. Már hét előtt felkeltünk, hogy Káldra jussunk el. Igen, szerintem is furcsa, hogy nem egyenesen, hanem ide-oda mentünk, mint a veszett egerek. Az elindulás egy jó óra múlva jött össze, mivel anyuék elmentek a Lidlbe és csak utána reggeliztünk. Az autóval fél óra utazás után sikerült a starthoz lépni és elindulni. A start a Szajki tavak előtt hat kilométerrel volt, egy autóúton. Hát mit volt mit tenni, kilenc óra huszonhét perckor elindultunk. Két óra múlva már majszoltuk a medvehagymás szendvicset a szajki tavaknál (igen, jó sok medvehagyma van azon a vidéken). Mivel horgásztavak mellett voltunk, természetesen volt két lángosos is. Mi viszont megláttunk valamit. A Lidlben néhányszor van sóskaramellás fagyi. Körülbelül annyiszor, mint csicseriborsó. És itt is volt sóskaramellás fagyi! Hát azonnal ráugrottunk a fagyira. Nagyon nem különbözőek, de azért a Lidl-s jobb. Aztán mentünk tovább.
Következő állomásunk Hosszúpereszteg volt. Ahol épp a beérkezésnél láttunk egy olyan autót, ami online térképekre veszi fel a képet. Integettünk neki, remélhetőleg az iPhone térképein látszódunk majd. Hosszúperesztegen megálltunk egy templom mellett is, hogy pecsételjünk és megpihenjünk. Anyukám gondolta, hogy a templom melletti kisboltban vesz valamit, de mire pecsételt, az már be is zárt.

Nem sokkal Hosszúpereszteg után, egy szép mezőn találtuk magunkat, ahol épp tombolt a szél. A homokot pont szemben fújta. Ebben a helyzetben kábé fél órát mentünk előre, de szerencsére nem lettünk látássérültek. Aztán már inkább erdőben töltöttük az utat. Lehet emlékeztek arra, hogy mondtam, hogy lesznek emberek akik ma feltűnnek. Na, pont egy erdőt és egy mezőt elválasztó úton gyalogoltunk amikor velük összefutottunk. Ez azért valósulhatott meg, mert ők sátorral oldották meg a túrát, fordított irányban. A beszélgetési ponttól már nem volt olyan sok.
A káldi buszmegállónál, így ötben percet kellett várnunk, de sikerült valahogy elütni az időt.
Innen már csak a húszperces busz út váratott magára. Jegyet most már egy hete csak online lehet venni, és így tettünk.  (Egy URL kódot kell beolvastatnod a telefonoddal, ami a buszon van és megmutatni a buszvezetőnek.)
Most, hogy az online buszjegyekről tartottam egy egész kiselőadást, már a második napunkról nincs mondanivalóm, ettünk, ittunk, pihentünk a szálláson a megtett 23 km után és kész.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.